Sminkskolan: Större ögon!!

Tänkte lägga upp lite regelbundna sminktips, har efter ett par år av makeupgeekande samlat på mig en del info att dela med mig av, så säg till om ni vill veta något särsklijt! Idag kör vi på hur man får större ögoon, wohooooo!! Så, enjoy!
1. BÖJ ÖGONFRANSARNA!!!!!!! Ja, det gör en stor skillnad, det separerar fransarna samtidigt som det öppnar upp ögonen och man får mycket mer ut av sin mascara om man böjer fransarna med en ögonfransböjare! OBS, böj fransarna innan du använder mascaran, annars kan fransarna fastna och brytas av.

 

2. Eyeliner! Vad för sort du vill använda är upp till dig, det finns flytande, fast, penna, gel osv. men jag föredrar flytande. Med eyeliner ser fransraden fylligare oooooch det är ju alltid najs att fejka lite fler fransar eller vad säger ni höhö.

 

3. Lösögonfransar! Som sagt, fler fransar equals större ögon, så lösfransar är gryyyymt! Välj mellan hela "lash-strips" eller individuella fransar, men detta är det hetaste tipset för större ögon!

 

4. Vit eyeliner! Om du använder en vit kajalpenna "inne" i ögat så ser ögonen enooormt mycket vaknare och större ut, så spring och investera i en! Den bästa enligt mig är från Isadora!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0